Aptalların Yazım Hataları

kategori: Genel

11 Haz 2006

Benzer bir çalışmanın İngilizce için yapıldığını gördüm, aynı ÅŸekilde kendimce Türkçe için bir liste hazırladım…

Yanlış yazdığınız zaman sizi aptal gibi gösteren kelimeler

1) “yalnız” kelimesinin aptal gibi “yanlız” ÅŸeklinde yazılması.
2) “yanlış” kelimesinin aptal gibi “yalnış” ÅŸeklinde yazılması.
3) “herkes” kelimesinin aptal gibi “herkez” ÅŸeklinde yazılması.
4) “kulüp” kelimesinin aptal gibi “klüp” ÅŸeklinde yazılması.
5) “grup” kelimesinin aptal gibi “gurup” ÅŸeklinde yazılması.
6) “sürpriz” kelimesinin aptal gibi “süpriz” ÅŸeklinde yazılması.
7) “palyaço” kelimesinin aptal gibi “palyanço” ÅŸeklinde yazılması.
8) “çare” kelimesinin aptal gibi “çaÄŸre” ÅŸeklinde yazılması.
9) mi soru eklerinin, aptal gibi birleşik yazılması.
(Yanlış: Aptalmıyım? Doğru: Aptal mıyım?)
10) dahi anlamındaki de’nin aptal gibi birleÅŸik yazılması.
(Yanlış: Aptalda geldi. Doğru: Aptal da geldi.)

Listeye eklenmesini düşündüğünüz ve sürekli yanlış yazılan başka kelimeler var mı?

48 Yorum Yapıldı;

Avatar

jasmine

11 Haziran 2006, 14:10

Efendim bu yazıyı okuduktan sonra, insanın yazı yazarken kurallara daha bir ehemmiyet vermesi gerektiÄŸi beliriyor. Ancak ÅŸunu da önemle belirtmek isterim ki ; haydi efendim bunları bir kenara koyalım , dilimizde yabancı kelimeler öylesine yayıldı ki iÅŸin garip yani türkçe kelimeleri unuttuk, bir lise öğrencisine , yok efendim onu bırakalım bir üniversite mezununa ÅŸu kelimeleri sorsak : sefahet etmek, müderris,muvafakat … Sizce kaçını bilirler?

Münasip bir zamanda bu konuyuda ele alırsanız çok bahtiyar olacağım Ozan Bey.

Saygılar..

Avatar

Alper KANAT

11 Haziran 2006, 17:29

BahsettiÄŸiniz kelimeler eski Türkçe’den kalmış olan kelimeler… Hatta sefahet etmek kelimesinin (Türkçe’deki ünlü uyumu kurallarına uymadığı için) Türkçe olmadığı bariz ortada.. Büyük ihtimalle Farsça’dan, Osmanlıca’dan dilimize kalmış kelimeler.. Kısacası; dilin yabancılaÅŸtırıldığını, asimile edildiÄŸini (haklı olarak) savunan siz bile aynı hataya düşebiliyorsunuz. Önemli olan Türk Dil Kurumu’nun, yabancı kelimelerin toplumda kabul edilebilir karşılıklarını bulması… Ama özellikle teknoloji konusunda yapılmıyor bu…

Ozan’cım eklenebilecek, hepimizin ÅŸikayet ettiÄŸi ÅŸeyleri de yazmak lazım:

11) dahi anlamındaki ki’nin aptal gibi birleÅŸik yazılması:
Yanlış: bilirmisinki Doğru: bilir misin ki

12) şarj kelimesinin aptal gibi şarz şeklinde söylenip yazılması

13) bir ÅŸey kelimesinin aptal gibi “birÅŸey” ÅŸeklinde yazılması

Sanırım “herÅŸey” de bu kategoriye dahil oluyor; yazımından emin olamadığım için buraya koymuyorum.

Avatar

jasmine

11 Haziran 2006, 19:08

DoÄŸru söylüyorsunuz ancak bunu generasyon farkı, pardon dönem farkı olarak nitelendirebilirim. 18 yıldır bu dünyadayım, bunun ilk yılının ÅŸuursuz olarak geçtiÄŸini gözönünde bulundurursak ikinci yılında da bana sunulanların ‘agucuk’ vb. kelimeler olduÄŸunu varsayarsak 16 yıldır pek de net bir dil mevcut deÄŸil Türkiye’de. Dolayısıyla bunun farkına varmam son bir kaç yılda gerçekleÅŸti.

Her ne kadar surçi lisan ettiysem affola..

Avatar

melike

13 Haziran 2006, 10:47

“geri iade” cok sik yapilan bir hata, iade, zaten geri vermek tir.
“bir davete tesrif etmek” yanlis, bir daveti tesrif etmek = sereflendirmek anlamina gelir = dogru
“nuans farki” yanlis, nuans, zaten kucuk fark demek
benim cok sinirime dokunan hatalar bunlar ve genclere ornek olacak buyukler cok sik kullaniyor..

Avatar

Ozan Güven - ozanguven.com.tr » Aptalların Yazım Hataları (2)

1 Temmuz 2006, 17:29

[...] Aptalların Yazım Hataları başlıklı yazım için hazırladığım on maddelik listeye, altı yeni madde daha ekledim; [...]

Avatar

pelin

16 Eylül 2006, 08:58

gurup kelimesiyle ilgili yazdığınız yorum çok net deÄŸil bence.kelime ‘gurup’ olarak yazılırsa kelimenin anlamı ‘ÅŸafak’tır.’grup’ olarak yazılırsa bildiÄŸimiz arkadaÅŸlık gruplarını örnek verebiliriz.ayrıca SEBZE yerine ZEBZE denmesine de gıcık oluyorum!

Avatar

Gökçe

16 Eylül 2006, 20:52

Art arda yazılması gereken kelımeyı de yanlıs yazıyorlar ve supriz degıl sürpriz en cok hata bence yanlızlık kelımesinde

Avatar

Gökçe

16 Eylül 2006, 21:02

Bi de kitapta kelımesınde genelde cahıl kısıler kitapda derler ..En cokta sert sessiz kelimelerde uyumsuzluk oluyor buna cok ornek eklenebılır..

Avatar

Gökçe

16 Eylül 2006, 21:37

Gerçekden degil gerçekten yazılamsı gerek……………………………………….

Avatar

alper

15 Aralık 2006, 21:44

1. Dünya Savaşı yanlış, burada savaş küçük yazılmalı.Bunu Türkçe dersi öğretmenleri bile yapıyor.

Avatar

beyda

20 Nisan 2007, 00:12

art arda yazılması gerekeni genelde ard arda diye yazılıyor,perşenbe yanlıştır perşembe,etrafda da nın ta olması gerekir, da eklerinde çok yanlışlıklar yapılıyor etrafta olmasıgerekir;d

Avatar

beyda

20 Nisan 2007, 00:21

TBMM’ye yazılması gerekirken TBMM’ne yanlış.ODTÜ’de doÄŸru ODTÜ’nde yanlış,TRT’den doÄŸru TRT’dan yanlış,TV’de doÄŸru yazım TV’da yanlış yazım genelde meslek kısaltmalarında da bu gibi yanlışlıklar görülür:)

Avatar

mehmet

23 Eylül 2007, 12:11

Bloğunuzdan oğlumun dersi için yararlandım teşekkürler

Avatar

dokuma_drift

9 Ekim 2007, 20:46

değişik bir site olmuş böyle uygulamalar olduğu için mutluyuz :D

Avatar

görkem

16 Kasım 2007, 16:24

Aptallığın yazım hatasıyla ne alakası var. Bir insanın aptal olup olmadığının kıstası yazım kuralları mıdır? Ben bu tür kıstası kafalara sokmaya çalışan insanın aklından şüphe ederim. Türkçemizin iyi kullanılması gerektiği adına bir çalışma olmasından dolayı sevindirici.

Avatar

elcin

19 Aralık 2007, 16:06

selam, ben azeriyim, azericede ‘mi’ soru ekleri birlikte yazılıyor.ayrı yazılması aptallık sayılır :D Bi de ufak bi eleÅŸtiri yapacağım , kötü ve ya iyi yoktur kötüyü veya iyini yapan zihnimizdir.Ama Zeki olmak her zaman iyidir…Güzel site .

Avatar

nermin

20 Aralık 2007, 00:20

ben 14 yaşında biri olmama rağmen gittikçe değişen türkçenin her bir kelimesinde acaba yabancı bir sözcük mü diye bile şüphe eder oldum
ayrıca “kal geldi,oha/çüş falan oldum yani” gibi saçmasapan sözcüklerin güzelim türkçeyle kullanılması hiç hoÅŸ bir durum deÄŸil…….

Avatar

İpek

25 Aralık 2007, 19:42

Evet bu kelimeleri çoÄŸu kiÅŸi yanlış yazar.Bunlardan birisi de aferin kelimesinin aferim ÅŸeklinde yazılması.Bunlardan baÅŸka sinirlendiÄŸim bir ÅŸey daha var:”Bye bye”Bu kelime çok sık kullanılıyor ayrıca”güle güle” ya da ”hoşçakal” dururken bu bye ne demek oluyor?

Avatar

yasin

11 Ocak 2008, 16:05

değilin deyil şeklinde kullanılması

Avatar

gülçe

13 Ocak 2008, 12:29

Ben daha on yaşındayım ve Türkçemizin ne kadar kötü kullanıldığının da farkındayım ama insanlar hata yapabilir,bu onun aptal olduğunun göstergesi değildir.

Avatar

Eren

14 Ocak 2008, 16:08

Türkçemizi doÄŸru kullanmak konusundaki bütün görüşlerinize katılıyorum fakat, sefahet etmek, müderris,muvafakat falan diÄŸelim ki bilmiyorun bunların anlamını, yani afedersiniz de bilsem de kullanmam kullanana da “dede” derim. Her ÅŸey gibi, dilimiz de geliÅŸecek bir takım deÄŸiÅŸikliklere uÄŸrayacaktır bu kesin. Siz bırakın Türkçeye gireni çıkanı da, diÄŸer dillerin sözlüklerine giren Türkçe kelimelerin sayısına bakıp da gururlanın, çıkın artık ÅŸu kompleksten yahuuu…:)http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/karaagac_01.pdf Burada saygı deÄŸer Günay KaraaÄŸaç Hocamın araÅŸtırması mevcut buyrun inceleyin.Herkese saygılar.

Avatar

MAHİR

30 Ocak 2008, 11:44

Teşekkür ederim proje ödevime yardımcı olduğunuz için.

Avatar

YiÄŸit

6 Åžubat 2008, 17:23

çok saolun Ödevim için çok yardımcı oldunuz…

Avatar

...//büşra//...

20 Nisan 2008, 13:26

aptallığın yazım hatasıyla ne alakası var? ama genede ödevim için çok iyi oldu teşekkürler:)

Avatar

burcu

28 Nisan 2008, 10:39

birde (tıraş) kelimesinin aptal gibi (traş) yazılması var

Avatar

burcu

28 Nisan 2008, 10:50

(n) ve (b) nin yanyana gelmeyip (b)nin(n)yi (M) YAPMASI
ÖRN;
*PERÅžEMBE
*ÇEMBER
*ÇARŞAMBA
*…….. gibi
UYARI!!!!
BAZILARI BUNA UYMAZ(özel isimler)
ÖRN;
*İSTANBUL
*………gibi

Avatar

sinan

30 Nisan 2008, 22:16

arkadaşlarımız tıraş yerine traş diyorlar. bitki yerne bitgi diyorlar.

Avatar

seda

13 Eylül 2008, 16:58

teÅŸekkürler,ödevime yardımcı oldu bu site…aptallar ibaresini beÄŸenmedimse de…

Avatar

salih

15 Ekim 2008, 08:28

Bence aptal kelimesi çok iyi bir tabir olmuş. Bende 15 yaşındayım ve türkçem o kadar iyi değildir.Fakat neyi nasıl kullanacağım konusunda biraz da olsa bilgim var

Ben yazılıştan çok okunuÅŸ da rahatsızlık duyduÄŸum bazı kelimeler var.Bunlardan bazıları ;zopa deÄŸil sopa tespi deÄŸil tepsi…

Yazılıştada; T_shirt deÄŸil tişört ne olursa olsun. ve en uyuz olduklarım cnm, nbr, kib, bb ,hg ,hb, sa, as…

Size bir haberi yazmak istiyorum. Bir adam karısına mesaj çekmiş ve mesajda türkçe karakter olmadığından dolayı şöyle bir şey çıkmış ortaya. Sıkışınca konuyu değiştiriyorsun yazan adam ı harfleri i olunca karısıyla boşanmışlar, adam hapishaneye girmiş ve orada intahar etmiş hepsi bir ı,i karışması yüzünden olmuş düşünebiliyormusunuz bir yuva yıkılıyor ve bir can gidiyor sadace ı,i harfleri yüzünden !

Avatar

aslı

29 Ocak 2009, 02:32

bütün bu yazım kurallarını bir kenara bırakıyorum da Türkçe kelimesini ‘türkçe’, Türk kelimesini ‘türk’ olarak yazanların çok fazla eksikleri olduÄŸunu düşünüyorum.

Avatar

aslı

24 Åžubat 2009, 23:06

1. Dünya Savaşı’nda savaÅŸ büyük harfl baÅŸlar arkadaşım. Türk Dil Kurumu’nun yazım kurallarına bakmanızı öneririm

Avatar

hediye

5 Mart 2009, 18:25

böyle bir konu kimsenin aklına gelmezdi ama bir sorun var böyle eÄŸitici bir konuya deÄŸinip aptal kelimesini bu kadar sık kullanmamalıydınız çünkü kelimenin yazılışı ve okunuÅŸunun yanlış olmaması ne kadar önemliyse kullanıldığı yerin de doÄŸru olması o kadar önemlidir. ‘aptal’ anlatıldığı halde anlamayan kiÅŸilere denir ama bazıları gerçekten bu ÅŸekilde öğrendikleri için bu yanlışı yapıyorlar ve kimseninde bunun için bu kiÅŸilere aptal deme hakları yoktur. bir de insanlar bilgisayarda ve cep tel.inde yazıyı kısaltmak için böle yazabiliyorlar? ‘böyle’ gibi veya noktalama iÅŸaretlerini koymayabiliyorlar ki buda çok doÄŸal.bir de burda bir eren arkadaşımız var, hani ne anlattığı belli olmayan, fazlasıyla saçmalamış iyi de konuÅŸmuÅŸ kötü de ama bir sorunu var galiba ‘kompleks’ kompleks dediÄŸi ÅŸey, kendisinde fazladan olanlar, sürekli yabancı kelimelere ihtiyaç duyan özenti kiÅŸiliktekiler nedense karşımıza hep bununla geliyorlar biliyormusunuz kendi açıklarını kapatmak için. arkadaşım Türkçe zaten fazlasıyla geliÅŸmiÅŸ bir dil, merci lerle bye bye larla geliÅŸmesine hiç gerek yok. herkese saygılar

Avatar

ayca

4 Nisan 2009, 17:36

ya bence aptal kelimesi uymamış biz robot deÄŸiliz ki…
her insan her hatayı yapa bilir.

Avatar

koray

15 Nisan 2009, 08:07

aptal gibi yerine başka bişi kullanabilirdi çok kaba olmuş aptal diyenler zaten dolaylı olarak aptal olmuş oluyo

Avatar

bilinmez

21 Nisan 2009, 20:48

ya bencede bize aptal diyemezsiniz biz (PARDON)ama hayvan deÄŸiliz her insan hata yapabilir ne olursa olsun pr.doktorlar bile hata yapar yani bunun için bize aptal diyemezsiniz…!

Avatar

sarsılmaz

13 Haziran 2009, 18:58

bakıyorum da bu yanlışlıkları aptallık diye adlandıran aptallar kendilerini çok zeki zannediyolar.hayatları boyunca bi kelimelik kültür sahibi olmuşlar da kendilerini onunla da tatmin ediyolar.
aslında bu salklara yoorum yapmamam lazım amutamadım kendimi

Avatar

AHSEN

13 Temmuz 2009, 15:35

İnsanlara güzel bir ÅŸey anlatmaya çalışıyorsak ÅŸayet bunu “aptal”kelimesiyle nitelendirmemiz sadece ve sadece insanlara korku ve öğrenme isteksizliÄŸi verir.

Avatar

sevda

7 Ekim 2009, 19:41

teşekkürler ödevimde çok yardımcı oldum ama bir şey sorucam tıraş mı traş mı?

Avatar

sevda

7 Ekim 2009, 19:43

TAMAM BULDUM TIRAŞMIŞ YAZIM İMLA KILAVUZUNA BAKTIMMMM

Avatar

Dilan

11 Kasım 2009, 16:43

ÖRN:
Herşey-Yanlış
DoÄŸrusu
Her ÅŸey

şey her şey ile ayrı yazılır :)

Avatar

erkan

22 Aralık 2009, 22:42

Kimse mükemmel değildir ve doğrusunu bilmek zorunda da değildir ama eğitim madem ki süreklidir bazı aptalların bunu öğrenmesi gereklidir.

Avatar

AyÅŸenur

26 Aralık 2009, 10:24

bENCEDE ÇOK İYİ OLMUŞ BUNU HAZIRLAMANIZ BEN ÇOK BEĞENDİM FAKAT APTL APTAL APTAL
SEN BEN O BU ÅžU DA BU HATAÅžLARI İSTER İSTEMEZ YAPABİLİYOR…
aYRICA DA TÜRKSEL
AVEYA
TELCİME GİBİ YANLIÅž KELİMELERDE KULANILIORR :d HEM İÇLER ACISI HEMDE TRAJİ KOMİK…

Avatar

Özge

12 Ocak 2010, 11:23

Mide kelimesinin miğde olarak yazılması,
-ivermek -eyazmak eklerinin ayrı yazılması
örn: öle yazmak, geli vermek (birleşik yazılmalı)
Bu tarz hatalara Türkiye’nin ve dünyanın birçok yerine yayın yapan televizyon kanallarında dahi rastlamak çok üzücü. Televizyon kanallarının metin yazarlarının Türkçe’nin doÄŸru kullanımı konusunda ihtisas yapmaları gerektiÄŸi düşüncesindeyim. Bu konuda çok mu takıntılıyım bilmiyorum ama İngilizce cümle yazarken nasıl birleÅŸik veya harflerin yerini deÄŸiÅŸtirerek yazmıyorsak kendi dilimiz olan Türkçe’yi bu kadar hoyratça ve özensiz kullanmamızın sebebi ne olabiilr?
Lütfen daha dikkatli olalım, gerçekten dilimiz özünden çok farklı bir hale getiriliyor.

Avatar

derya deniz sahın

30 Ocak 2010, 12:56

bu konu benim içinde her zaman önemli olmuÅŸtur..boÄŸazlarım ÅŸiÅŸtiye sinir olurum ve herzaman karşımdakini düzeltirim kac tane boÄŸazın var diye…bademcikler ama boÄŸaz !

ama bu aptal kelimesi olmamış! yani yanlış yapmakla aptallığın ne alakası var!!!!

Avatar

derya deniz sahın

30 Ocak 2010, 12:57

bırde gurub dedıgımızı sey safak anlamına gelmıyor mu ya p ıle yazılınca olmak kı de mı bırı benı duzeltsın lutfen

Avatar

suzan ada

2 Nisan 2010, 20:06

yazım hataları çok

Avatar

zeynep

20 Nisan 2010, 08:00

Tepki olumsuz bir kelimedir. Olumlu tepki olmaz.
Olumlu tepkiler aldık diye bir cümle olmaz.
Ama heryerde yanlış kullanılıyor maalesef.

Avatar

Gökçe Çözen

29 Nisan 2010, 23:31

Orjinal değil orijinal, bir çok kişi yanlış yazıyor.

Yorum Yazın

Kategoriler

ArÅŸiv

  • belinay: tuzla piyade okuluna ilk önce sınav içinmi gidiliyor.daha önce baÅŸka illerde sınava girmiÅŸ in [...]
  • kader: arkadaÅŸlar yorumlarınızı gördüm ben hem katılıyorum hem katılmıyorum.Çünkü böyle bir à [...]
  • seda: mail extre alıyorum ve bu ÅŸekilde ödemelerimi görüyorum. Murat beyin yazısına yanıt olarak y [...]
  • dyg: house cafe ile diÄŸer konulara deÄŸinmek istemıyorum ama çalÅŸan kiÅŸilre hırsız dıyen arkadas [...]
  • ZAZA: o gun gelecek goktasindan daha fazla cisimler dunyaya dusecek ama o gun belirsiz gun [...]

Takvim

Haziran 2006
Pts Sal Çar Per Cum Cts Paz
« May   Tem »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930